به گزارش مشرق و به نقل از فردا، پيش از اين سازمان تربيت بدني با تعيين شاخصه هايي در ورزش همگاني، ورزش قهرماني، موضوعات فرهنگي و موفقيت هاي مرتبط، هر 6 ماه يک بار فدراسيوني را به عنوان فدراسيون برتر انتخاب مي کرد که با توجه به کار کارشناسي معاونت ها، اقدامي منطقي به نظر مي رسيد؛ اما انتخاب روابط عمومي برتر آن هم هر 3 ماه يک بار بدون اعلام شاخص ها و تيم کارشناسان آن، بيشتر به يک مانور تبليغاتي شباهت دارد.
اين در حالي است که جلسات 3 ماهه روابط عمومي فدراسيون هاي ورزشي عمدتا بدون خروجي مشخص و در کمترين حالت، باعث ارتقاي تعامل روابط عمومي فدراسيون هاي ورزشي نشده است. اين روابط عمومي ها، رسانه ها را در دو گروه دوست و دشمن به طور سنتي مورد توجه قرار مي دهند. از سوي ديگر، گاهي قول هايي توسط مسئولان جلسه به روابط عمومي فدراسيون ها داده مي شود که گويي اراده اي براي برآورده کردن آن وجود ندارد. به طور مثال، در آخرين جلسه مدير روابط عمومي يک فدراسيون از آنچه برآورده نشدن قول لب تاپ و وام به منتخبان قرعه کشي جلسه قبل، ناميد به شدت گلايه کرد.
در آخرين جلسه اي که فدراسيون هاي برتر توسط تيم ناشناس کارشناسان سازمان تربيت بدني انتخاب شد، برخي فدراسيون ها که عملکرد بسيار ضعيفي در ارتباط با رسانه ها داشتند، به عنوان روابط عمومي برتر انتخاب شدند که شائبه هايي را به دنبال داشت.
به طور مثال، فدراسيوني در شرايطي به عنوان روابط عمومي برتر انتخاب شد که به دليل ضعف مسئولان آن، رسانه ها ترجيح مي دهند خود مستقيم با مسئولان فدراسيون ارتباط گيرند. فدراسيون اسکيت در شرايطي به عنوان فدراسيون برتر انتخاب شد که مسئول آن به دليل بيماري مدت ها از انجام امور رسانه اي محروم است. انتخاب فدراسيون هاکي به دليل عدم گستردگي انتشار اخبار جاي تعجب فراوان دارد.
به نظر مي رسد روابط عمومي سازمان تربيت بدني بايد به جاي انجام کارهاي تشريفاتي، فکري به حال کارت هاي خبرنگاري سازمان تربيت بدني کند که با گذشت بيش از يک سال و با وجود تحويل مدارک توسط رسانه ها، هيچ اقدامي صورت نگرفته است.